پیشگیری رشد جلبک های استخری
نوشته شده توسط : estakhrbama

پیشگیری رشد جلبک های استخری : فراهم کردن تعادل شیمی مناسب و سطح ماده ضد عفونی کننده فرصت های بسیاری را از جلبک های استخری می گیرد. pH بالا و کلر کم می تواند شروع خوبی برای جلبک ها باشد. استفاده از اسید سیانوریک برای محافظت از کلر در برابر نور خورشید، اثر سرکوب کننده فعالیت کلر را افزایش می دهد. بهداشت و نظافت عمومی استخر نیز ضروری است زیرا مواد آلی و باکتری ها در رشد جلبک ها نقش موثری دارند. برس کشیدن منظم استخر های شنا باید هفته ای یک بار به صورت روتین انجام شود.

"تصفیه مناسب" اصطلاحی است که شرکت های تولید کننده و افراد سرویس دهنده زیاد به آن می پردازند و در واقع به کمیت و کیفیت فرآیند تصفیه اشاره دارد. اکثر فیلترهای استخر باید حداقل 12 ساعت در روز کار کنند تا کل حجم آب استخر پاکیزه گردد.

گردش آب نامناسب و ضعیف نیز می تواند نقش مهمی در پیدایش جلبک های استخری داشته باشد، به ویژه برای استخرهای بزرگ تر با لوله کشی یا اندازه پمپ نامناسب. استفاده از مواد شیمیایی خاص یا جلبک کش ها همچنین ایده خوبی است و برای بسیاری از استخرها ضروری است. این مواد شیمیایی در زیر شرح داده شده است.

روش درمان جلبک استخری
در ابتدا، آب استخر خود را با توجه به pH مناسب متعادل کنید. در مرحله دوم، بررسی کنید که فیلتر و پمپ شما به درستی کار می کنند و شرایط مطلوبی دارند. دمای آب را پایین بیاورید و گرمکن استخر یا پمپ گرمایشی را خاموش کنید. پورت ها را برای گردش مطلوب تنظیم کنید و اجازه دهید پمپ 24 ساعت در روز کار کند تا استخر پاک شود. در صورت لزوم فرآیند بک واش را انجام دهید اما تنها زمانی که فشار حداقل 5 psi افزایش یابد یا میزان جریان به طور قابل توجهی کاهش یابد.

برای جلبک های سبز شناور، استخر را شوک درمانی کنید. مقدار کافی از ماده هیپوکلریت را وارد کنید. هرچه سطح اسید سیانوریک شما بیشتر باشد، شوک درمانی استخر بیشتر برای غلبه بر اثر جلبک ها مورد نیاز است. روز بعد، آب را از نظر pH و سطح کلر آزمایش کنید. اگر سطح کلر هنوز بسیار بالا است، مناسب است و گر در عرض 24 ساعت به صفر برسد، شما باید مجددا استخر را شوک درمانی کنید. دیواره ها و کف استخر را روزانه برس کشیده و وکیوم کنید. اگر استخر هنوز حالت کدر و باتلاقی دارد، ممکن است بعد از شوک درمانی، استفاده از فلوکولنت ایده خوبی باشد. اگر نمی توانید کف استخر را ببینید و استخر شما حالت باتلاقی گرفته است، آب استخر را تخلیه کنید و آن را با اسید شست و شو دهید. سپس می توانید مجددا آب تمیز و سالم به استخر اضافه کنید.

پس از آنکه سطح کلر به 5 ppm رسید، ماده جلبک کش را به استخر اضافه کنید و مجددا استخر را برس بکشید. آب استخر را پس از آزمایش و مجدداً متعادل کنید. می توانید از مواد شفاف کننده برای کمک به عملکرد فیلتر استخر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که فیلتر را 22 24 ساعت در روز تا زمانی که آب کاملا پاک شود، اجرا کنید. برای جلبک هایی که در سطح آب شناور نیستند و تنها به دیواره ها چسبیده اند، از همان دستورالعمل ذکر شده بالا پیروی کنید.

برای جلبک های سیاه، برس کشیدن بسیار مهم است چرا که شما باید لایه های محافظتی آن ها را از بین ببرید تا مواد شیمیایی بتوانند آن ها را ریشه کن کنند. توجه داشته باشید که از دوز جلبک کش قوی و مناسب استفاده می کنید. مطمئن شوید که تنها از مواد شیمیایی مناسب برای پاکسازی استخر استفاده کنید. هرگز در استخر از مواد شیمیایی یا علف کش های کشاورزی استفاده نکنید.

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: